“Halálos” iram – avagy óvakodj a … tejsavtól!

2014. június 4. szerda 19:04

A legtöbb ember – Isten tudja miért – szereti, ha izomláza van. Lehet, hogy Te is így vagy vele? Sokáig én is szerettem az érzést, ma már más a helyzet: tudom, hogy nem sok jót jelent … Ha egy edzésen nem fáradunk el úgy, hogy csorog rólunk a verejték és nyelvünk a hasunkon lóg, akkor legtöbbször azt gondoljuk, hogy az nem is ért semmit! És a másnapi izomláz? Hát a legjobb bizonyítéka annak, hogy hatékony volt az edzés! Te is így gondolod?

Akkor most ismét egy téma, amellyel kapcsolatban régi hiedelmek fognak a porba hullni!

Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Sosem fogsz lefogyni, amíg ezzel nem vagy tisztában …

2014. június 4. szerda 13:04

Ez a cikk Neked szól, ha életed nagy része a kilókkal folytatott “küzdelem” jegyében zajlik. Ha mindent, de TÉNYLEG MINDENT kipróbáltál már, mégsem sikerült végleges és megnyugtató megoldást találnod a kilóidtól történő megszabadulásra és az ideális állapot FENNTARTÁSÁRA vonatkozóan (ami, valljuk meg őszintén, néha sokkal nehezebb, mint maga a fogyás …)

Akinek nem inge, ne vegye magára … de elolvasni talán akkor is érdemes, mert ebben a cikkben a túlsúly kialakulásának okára keressük a választ és nem arra, hogy hogyan szabadulj meg mielőbb 5-10 kg-tól. Itt most nem “tuti-diéta” típusokról lesz szó, hanem mélyen fekvő okokról. Arról, hogy miért viselkedik úgy a szervezeted, ahogy … Ha ugyanis nem “gazolod ki” az okot, hanem csak a tünetet kezeled, mindig a jojo csapdájában fogsz vergődni! Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Mi köze a női ciklusnak edzésteljesítményedhez?

2014. április 9. szerda 12:03

Miért van, hogy vannak napok, amikor megy minden, mint a karikacsapás: friss vagy, energikus, az eszed is vág, mint a borotva és úgy érzed, a Himaláját el tudnád hordani! Még edzeni is van kedved! Máskor meg minden olyan “nyögvenyelős”: rosszabbul alszol, nehezen ébredsz, folyton éhesnek érzed magad, feszült vagy és az edzés az utolsó, ami a nap során eszedbe jut. Ha NŐ vagy, ez az írás segíteni fog megérteni, mi zajlik ilyenkor Benned :)! Mert a Nők ciklikusan működnek … és pont. Lehet erről tudomást nem venni, vagy szemet hunyni felette; lehet eltagadni a női ciklus fizikai teljesítményre gyakorolt hatását (hogy a lelkiekről és a többi egyébről már ne is beszéljek …), csak nem érdemes, mert az attól még ott van. És működik. Mi lenne, ha megismernéd, megbarátkoznál, mi több, együttműködnél vele :)? Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

A legjobb természetes immunerősítő – avagy miért nem betegszenek meg soha a Pilatesesek?

2014. április 1. kedd 15:39

1918. – az I. Világháború vége: súlyos, több millió ember életét követelő spanyolnátha járvány tombol Angliában. Német lévén, Joseph Pilates ekkortájt Man szigetén, internáló táborban tölti napjait, ahol – néhány hadifogoly társával együtt – minden nap végzi gyakorlatait.
A legenda szerint – bár a közegészségügyi és a higiénés állapotok is sok kívánnivalót hagynak maguk után – sem Pilates, sem a tanítványai nem esnek áldozatul a járványnak. Mi több, még csak meg sem betegszenek! Vajon hogy lehet ez??? Mi a “titok”? Kíváncsi vagy rá? Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Csak el ne veszítsd a fejed …

2014. február 26. szerda 16:55
Hol a fejed?!

… hanem tartsd ott, ahová való! Vagyis a gerincoszlopod tetején! Fejfájós vagy, miközben naphosszat a számítógép előtt görnyedsz, vigyázó szemeid a monitorra szögezve? Nem marad következmények nélkül (itt sem :)), ha “elveszíted” a fejed … Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Amiről a pulzusod mesél 2.

2014. február 25. kedd 15:28

Ha tudatos edzésmunkát akarsz végezni, nem árt tisztában lenned a pulzus-alapfogalmakkal. A nap során különféle test-és élethelyzetekben mért értékek értékes információt hordoznak Számodra! Nézzük, melyik mit is … Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Amiről a pulzusod mesél 1.

2014. január 27. hétfő 13:07

Ugyan miért kéne edzés közben a pulzusoddal foglalkoznod? Azzal “bíbelődnöd”, mennyit is ver a szíved? Hát csak azért, mert ha “vaktában”, érzésre edzel, ne csodálkozz, hogy bár fogyni szeretnél és becsülettel jársz kangoo órára, mégsem megy le egy deka se …

Tudatos és hatékony edzés számomra nem nagyon választható szét a pulzuskontrolltól! De egyáltalán, mi is az a pulzus és mit mutat tulajdonképpen?

Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Még hogy 40-en túl nem lehet izmot építeni!

2014. január 27. hétfő 12:44

Ez egy közkeletű tévhit, amivel az emberek zöme inkább csak magát nyugtatgatja (miért is? hogy talán ezzel felmentést adhasson magának az edzés alól?) …  Nem lehet, hogy nem AZÉRT nem tudsz lehajolni és elérni a lábujjad, MERT 45 éves vagy, hanem egyszerűen azért, mert mondjuk 25 éve nem foglalkozol azzal, hogy meg tudd csinálni?

Többé nincs mentség és nincs kifogás: az izom a terhelésre bármely életkorban reagál!!!
Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Így sajátítsd el a Pilates-légzést!

2014. január 6. hétfő 16:51

Hála és köszönet az Ágipilates oldal és blog olvasóinak + a DVD-imet használóknak, sokszor kapok a Pilatesszel kapcsolatos gyakorlati kérdéseket:
- Hogyan aktiváljam az Erőközpontomat?
- Mit csináljak, hogy el tudjam végezni rendesen a Felgördülést?
- Hogyan tornázzak, ha gerincsérvem van?

Stb., stb. … Az aktuális kérdés, amelyre ez a blog bejegyzés megadja a választ, igen érdekes: hogyan kell helyesen lélegezni úgy, hogy közben az erőközpontom is feszesen tartom? A kérdésért köszönet Lakatos Vikinek :)! A válasz itt … Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

A tökéletes has titkai …

2013. december 4. szerda 14:09
Hasizmok: haránt, belső ferde, külső ferde, egyenes

Hasizmok: haránt, belső ferde, külső ferde, egyenes

Itt az ideje, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba! És ez némi anatómiát feltételez :) … de az sosem árt! A jó hír: mindnyájunkban ugyanezek az izmok találhatók, méghozzá ugyanilyen “sorrendben”, vagyis ha valaki tud “lapos, feszes”-et csinálni belőlük, Te miért ne tudnál? A rossz: foglalkozni kell velük! Ha elhanyagolod őket, nagyon könnyen elgyengülnek, s így nem csak a hasad nem lesz esztétikus, hanem a derekad is fájni fog, hisz a haránt hasizmok azok, amelyek elölről megtámasztják az ágyéki gerincszakaszt.  No és persze némi kardio edzés sem árt, hogy ne borítsák vastag zsírpárnák ezeket a – látod, milyen gyönyörű?- izmokat! Na, nézzük a szép has Pilates-i “trükkjét” … Érdemes továbbolvasni a bejegyzés folytatását »

Kategória: Pilates,szép has | Címke: | Hozzászólások (3)
Régebbi bejegyzések »